wtorek, 31 maja 2011

Raptr - mały kolega gracza

Nie wiem jak Wy, ale ja lubię śledzić własne "wyczyny" jako gracza. Lubię wiedzieć ile czasu spędziłem z daną grą, kiedy to było, jak to wygląda w odniesieniu do innych tytułów etc. etc. Im więcej statystyk tym lepiej. Żeby była jasność - nie chodzi mi o osiągnięcia typu "Zabij 100 gołębi" w GTA IV, a o zwykłą ciekawość nad czym roztrwoniłem najwięcej swojego wolnego czasu :)

Generalnie do takich danych nieźle nadaje się Steam - mamy i łączny czas gry w dany tytuł i datę jego ostatniego uruchomienia, a często nawet zestaw osiągnięć. Problem w tym, że Steam śledzi wyłącznie gry steamowe, a przecież są jeszcze wersje "pudełkowe", z EA Store, Direct2Drive itd. Steam nie pokaże mi czasu spędzonego nad kupionym poza tą platformą dystrybucji Wiedźminem 2, Assassin's Creed 2 czy FIFĄ11. I tutaj pojawia się Raptr...


Czym jest Raptr? W dużym skrócie to aplikacja podobna do klienta Steama z wyciętą częścią sklepową i obsługą wszystkich tytułów zainstalowanych na komputerze lub zintegrowanych na naszych kontach Steam/XboxLive/PSN/XFire. Może śledzić także gry przeglądarkowe i te uruchamiane na urządzeniach mobilnych (Android/Iphone). Ma wbudowany komunikator działający w tle podczas grania, a zrobiona na modłę facebooka strona WWW kusi statystkami, tablicą na wpisy, możliwością dodania recenzji, lajkami itp. Raj dla społeczności graczy, choć z racji stosunkowo niewielkiej popularności serwisu w Polsce w moim przypadku jeszcze dość martwy. Potencjał na pewno jest spory, a sam serwis dąży mocno do rozwoju (całkowita zmiana layoutu strony www w ostatnich dniach).


Co mi się podoba w Raptr?:

- możliwość śledzenia wszystkich zainstalowanych gier, a nawet więcej,
- olbrzymi potencjał społecznościowy,
- integracja z innymi platformami (w moim przypadku Steam),
- fajne statystyki (tytuły, nad którymi spędziliśmy najwięcej czasu w tym tygodniu/miesiącu/ever, łączny czas spędzony nad daną grą wszystkich userów Raptr etc.),
- lekki, niemulący klient chowający się w tray'u,
- super widgety do wykorzystania na własnych stronkach (niestety u mnie się nie mieszczą :(), czy forumowych stopkach np.:

Co mi się nie podoba w Raptr?:

- zaciąganie zarówno listy moich gier na Steam, jak i czasu, który spędziłem wcześniej przed tytułami na tej platformie jest dalekie od perfekcji - kilku tytułów nie ma w ogóle na liście moim gier na Raptr, część wygląda na nigdy nie grane, choć je ukończyłem...,
- wsparcie dla nowych tytułów nie zawsze ma miejsce razem z premierą (np. Wiedźmin 2 pojawił się dzień po niej) - może się zdarzyć, że gra nie zostanie rozpoznana od razu, statystki więc się nie zapiszą,
- widgety mają najwyraźniej opóźnienie względem statystyk na koncie (Wiedźmin 2 u mnie na stronie - czas gry 30h, w kliencie 25h, a widget pokazuje aktualnie raptem 20h),
- mimo wszystko przydałyby się bardziej rozbudowane statystyki.

Na koniec zapraszam do odwiedzin mojego konta na Raptr.

Login (tradycyjnie): bleszczynski

1 komentarz:

  1. polecam XFIRE - stare ale jare :) ma wszystko to co ten RAPT + więcej

    OdpowiedzUsuń